Родина— це природний осередок найглибших людських почуттів, де дити­на засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, любові до рідного краю. У родинному середовищі по особливому сприймаються звичаї та традиції, рідна природа, спогади стар­ших.

Саме тому робота з батьками відіграє велике значенням для формування у дошкільників патріотичних почуттів.

Напрямки роботи з батьками з питань патріотичного виховання:

  • ознайомлення батьків з роботою дошкільного навчального закладу з питань патріотичного виховання;
  • залучення батьків до співпраці та стимулювання їхньої активної участі в ній;
  • організація різноманітних заходів за участю батьків;
  • ознайомлення батьків з результатами навчання і розвитку дітей (відкриті перегляди, тематичні тижні, інформація в куточках батьків.

Анкета

Шановні батьки!

З метою покращення спільної роботи закладу та сім’ї в напрямі патріотичного виховання Вашої дитини й групи в цілому просимо Вас заповнити цю анкету. В анкеті 2 типи питань: тестові, де необхідно просто підкреслити Ваш варіант відповіді, та відкриті, де відповідь необхідно вписати. Нагадуємо, що неправильних відповідей бути не може!

1. Чи вважаєте Ви патріотичне виховання необхідною умовою гармонійного розвитку Вашої дитини?

§ так

§ ні

§ я не замислювався над цим питанням

2. Хто повинен займатися патріотичним вихованням Вашої дитини?

§ дошкільний заклад

§ батьки

§ бабусі та дідусі

§ комплексний підхід

3. Чи знає дитина походження свого імені, прізвища?

§ так

§ ні

§ частково

4. Чи відвідуєте Ви разом з дитиною музеї, дитячі розважальні комплекси?

§ так

§ ні

§ не маю часу

§ іноді

5. Як і де Ви проводите час поза домівкою?

6. Які сімейні (родинні) традиції існують у Вашій сім’ї (родині)?

7. Чи залучаєте Ви дитину до посильної підготовки до сімейних свят?

§ так

§ ні

§ іноді

§ ваш варіант

8. Як часто дитина спілкується з дідусями та бабусями (з прабабусею та прадідом)?

9. Чи є в дитини в сім’ї свої обов’язки і які?

Дякуємо за співпрацю!

/Files/images/IMG_20210122_101302.jpg /Files/images/IMG_20210123_092233.jpg /Files/images/IMG-cb448b76f4cb87d845c9dce931b613fd-V.jpg

Батьківські збори з елементами тренінгу!

1.Чому важливе патріотичне виховання?

Шановні батьки! Тема наших зборів «Патріотичне виховання дітей дошкільного віку». Це не модне гасло, це актуальна необхідність.

Дошкільне дитинство період яскравих вражень, незабутніх переживань, які довго зберігаються в пам’яті людини, стають базовою основою її духовного світу, що пов’язує з рідним домом, місцями, де вона народилася та зросла. Саме цей період є сприятливим для формування патріотичних почуттів. Патріотичні почуття формуються на основі вражень, переживань, які отримує дитина. Саме з цього набутого соціального досвіду і сформується громадянська позиція особистості, її людська та національна гідність.

У народі кажуть: «Добрий приклад – кращий за сто слів». Саме тому від впливу батьків, дорослого оточення дитини й залежить, яким громадянином виросте дитина, чи стане вона патріотом своєї країни. Виховний вплив батьків на дітей є найвагомішим, оскільки батьки впливають навіть тоді, коли не роблять цього спеціально. Ваші слова, вчинки, ставлення дитина вбирає в себе, наче губка. Наслідуючи батькам, які є еталоном поведінки та беззаперечним авторитетом, дитина засвоює норми поведінки, ставлення до природи, до людей, що оточують, до рідного міста.

Почуття патріотизму починається в дитини з рідної домівки, з лагідної колискової мами, із сімейних свят. Окремо зазначу, що дуже важливо, щоб дитина в сім’ї мала свої обов’язки, щоб її залучали до посильної участі в сімейних справах, що сприяє зміцненню «почуття сім’ї». Дитина приймає свою родину, свій дім такими, якими вони є, і любить їх просто так. Це почуття «батьківського дому» і стане основою любові та поваги до Батьківщини.

Засади патріотично-моральної та національної свідомості закладаються саме в родині: у щоденних буднях життя, його радощах і прикрощах. Саме на основі цього зароджується взаємоповага між людьми, любов, приязнь. І дуже важливо, щоб дитина росла не лише споживачем, який уміє лише брати, а й особистістю, здатною до вміння любити, турбуватися про рідних, співчувати іншим.

Важливо з перших років життя навчити дитину любити своїх батьків, допомагати їм, щоб потім діти могли любити свою країну, турбуватися про неї. Проте це не прийде само собою, необхідно і нам, педагогам, і вам, батькам, спрямувати певні зусилля на це:

§ Знайомити дітей з роллю батьків як громадян, працівників , що вносять свій вклад у майбутнє нашої країни. Наприклад: екскурсія дитини на роботу до батьків, розповідь батьків про свою роботу.

§ Знайомити дітей з рідним селом: прогулянки по селу, екскурсії по визначних місцях, поїздки до міст, які знаходяться поблизу.

§ Привчати дітей берегти та любити природу рідного краю: спільне висаджування квітів, дерев, підтримання чистоти.

§ Разом турбуватися про рідних ( а може, просто про сусідку похилого віку, яка живе поруч); принести покупки, привітати зі святом, напоїти гарячим чаєм.

§ Віддавати пошану ветеранам, захисникам батьківщини.

2. Прислів’я і приказки про родину.

«Без сім’ї немає щастя на землі» - саме так говорить народна творчість про родину.

Як батьки ставляться до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них.

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

Нема у світі цвіту гарнішого над маківочку, нема ж кого ріднішого над матіночку.

Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро розтане.

Як матір покинеш, то й сам загинеш.

Без любові до матері немає і любові до людей.

Той добре серце має, хто слабшого захищає.

На сонці тепло, а біля матері добро.

Дитина плаче, а матері боляче. У дитини заболить пальчик, а у матері - серце.

Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти.

Молодь багата мудрістю батьків.

Яблучко від яблуні недалеко відкотиться.

Як не навчиш дитину в пелюшках, то не навчиш і в подушках.

Яка гребля, такий млин; який батько, такий син.

Яке коріння – таке насіння.

Який кущ, така й хворостина, який батько, така й дитина.

Які мамка й татко, таке й дитятко.

3. «Чарівна торбинка»

Усі знають, що любов до Батьківщини починається з любові до Малої Батьківщини – міста, села. І перед нами постає завдання – ознайомити дитину з історією міста, його історичними пам’ятками, визначними місцями.

Завдання: «Чарівна торбинка»: батьки по черзі витягають запитання та коротко відповідають на них, інші можуть доповнювати.

1. Щоб ви розповіли дитині про історію заснування нашого села?

2. Звідки пішла назва села?

3. А які історичні місця ви відвідували з дитиною?

4. Чи можете ви доступно для дитини розповісти про історичні об’єкти села,селища?

5. Чи є у вашій родині традиція відвідувати пам’ятні місця, покладати квіти?

6. Чи є у вашій родині улюблений куточок села? Чому ви його обрали?

7. Чи приймаєте ви участь разом з дітьми у впорядкуванні вулиць, парків, квітників біля свого будинку?

8. Чи є у вас улюблений маршрут прогулянок по селу?

9. Чи знаєте ви походження назв вулиць?

4. Кросворди Нам дорослим, іноді також потрібно оновлювати свої знання про рідну країну.

Завдання: розгадати кросворди

1. 1.Місто Харківської області тісно, пов’язане з ім’ям відомого художника І.О. Рєпіна.

2.Знаменитий філософ, письменник, який багато часу жив на території Харківської губернії.

3.Місто – оплот українських козаків.

4.Квітка, яку в вінок мала право вплести тільки дівчина-сирота.

5.Місто, біля якого знайдено перші відомі факти про хрещення українців.

6.Рослина, національний символ України.

7.Місто, біля якого знаходиться відома Тарасова гора.

(1.Чугуїв. 2.Сковорода.3.Хортиця.4.Мак.5.Київ.6.Калина.7.Канів.)

2.1.Великодні символи.

2.Оберіг, яким прикрашають червоний кут (його передавали з роду в рід).

3.Берегиня роду.

4.Символи незайманої дівочої вроди.

5.Первісна ланка, що виховує громадянина.

6.Продукт харчування, який набув культу в Україні.

7.Хатнє вогнище, оздоблене кальовкою.

8.Птах, що символізує родину, приносить щастя.

9.Кущ із червоними ягідками, без якого «нема України»

(1.Писанка.2.Рушник.3.Мати.4.Волошка.5.Родина.6.Сало.7.Піч.8.Лелека.9.Калина.)

3.1.Червона квітка, оберіг від нечистої сили.

2.Ця квітка символізує надію, вона завжди росте коло хати.

3.Синя квітка, що символізує юність і безсмертя людської душі.

4.Найгарніша, але дуже колюча квітка.

5.Кущ, який навесні весь у білих квітках, а восени з червоними ягідками (символ дівочої краси).

(1.Мак.2.Мальва.3.Барвінок.4.Троянда.5.Калина.)

5. Вагоме значення в патріотичному вихованні дитини мають сімейні свята та традиції. Необхідно з дитиною дошкільного віку вчити не лише дату її дня народження , а й усіх близьких людей, нагадувати заздалегідь про сімейні свята, запропонувати разом виготовити подарунок.

Завдання: Чи знаєте ви, який птах повертається першим з теплих країв? Так, першим прилітає з вирію жайвір(жайворонок) і своїм чудовим голосом сповіщає: вже прийшла весна, а отже, час виходити в поле, орати, сіяти. А назвали цих пташок жайворонками, бо, за давніми легендами, вони народилися із сонячного жару. Тому саме цей птах символізував прихід весни, тому саме до нього споконвіку зверталися українці з проханням наблизити весну. В українського народу здавна існував звичай: навесні жінки випікали печиво у вигляді жайворонків, а малята бігали з ними ланами, грали в ігри і закликали весну. Люди вірили, що такі символи-пташечки допоможуть прогнати люту зиму і наблизять теплу пору. Сьогодні я пропоную вам виготовити чудових паперових жайворонків.

v Спочатку виріжуть батьки шаблон пташки по намальованому контуру.

v Зігніть пташку навпіл і посередині тулуба зробіть надріз, щоб можна було вставити крильця.

v Прямокутний аркуш паперу складіть разом із своєю дитиною у вигляді гармошки(це будуть крильця). Готові крила вставте в отвір на тулубі паперового птаха.

v Зверху на тулубі приклейте ниточку(стрічку), щоб потім можна було повісити птаха вдома.

v Домалювати очі,дзьобик,чубчик та розмалювати хвостик.

Діти, вам сподобалось виготовляти жайворонків, а вам батьки?

Пропоную вам удома спільно з вашими близькими виготовити паперових жайворів і прикрасити цими чарівними пташками дерева біля ваших будинків. Навчіть своїх друзів, з якими ви граєте на подвір’ї, закличних пісень, пограйте з ними в обрядові ігри – адже весна не за горами.

Пісня-хоровод «Жайвір прилетів»

Жайвір прилетів, весноньку просив:

- Веснонько, прийди, землю розбуди.

Жайвір прилетів, вербоньку просив:

- Вербо, зацвіти, квіти розпусти.

Жайвір прилетів, дощика просив:

- Дощик, поливай, земле, розквітай!

Ведуча: Молодці діти і ваші батьки, а тепер ми можемо всі разом за допомогою наших чарівних жайворів закликати інших птахів, щоб вони швидше поверталися з вирію і принесли нам на крилах весну

Діти беруть паперових птахів у руки, піднімають їх над головою, рухаються по колу і промовляють.

Із вирію-краю пташок викликаєм:

Летіть, жайворонки, до нашої сторони,

Летіть, соловейки, до нашої земельки,

Спішіть, ластів’ята, до нашої хати

Весну зустрічати – Зиму проводжати.

6. Звичайно, головним святом для дитини є її власний довгоочікуваний день народження. Проте , як показує практика, дуже часто свято дитини перетворюється на свято дорослих: дитина отримує дарунок, ласощі, а далі дорослі розмовляють між собою, обговорюють незрозумілі, далекі для дитини теми, і дитина починає сумувати. А коли дитині нудно, її вчинки стають неадекватними, однак дорослі не розуміють, що не так, адже вони приклали стільки зусиль…

Завдання: розкажіть про те, як ви святкуєте день народження вашої дитини, як він проходить у вашій родині.

Ø Святково прикрашена кімната

Ø Запрошення ровесників, або родичів

Ø Ігри, розваги для дітей відповідно до віку

Ø Брати участь в іграх не тільки дітям, а й дорослим

7. Опрацювання анкет

Шановні батьки, дуже дякую вам за заповнення анкет, які вам надавалися.

По першому питанню «Чи вважаєте Ви патріотичне виховання необхідною умовою гармонійного розвитку вашої дитини?» майже всі батьки вважають, що так!

По другому «Хто повинен займатися патріотичним вихованням вашої дитини?» - більшість батьків вважають, що це повинен бути комплексний підхід, дехто - дошкільний заклад, - батьки, - бабусі та дідусі. Скажіть будь ласка, а якщо ми всі будемо виховувати по різному , ми можемо виховати справжнього громадянина нашої країни. Якщо не буде співпраці, то про що може йти мова.

3.Хотілося, що батьки більше дізнавалися про походження імені та прізвища і могли пояснити своїм дітям.

4. Щодо розважальних комплексів та музеїв, зрозуміло, що в нас в селі це не можливо. Але будь ласка знаходьте час повезти дітей до ставка, на яри на природу, влітку на пікнік, взимку на ковзанку і т.д.

5. Було питання стосовно обов’язків дитини, дуже втішили відповіді, що ваші діти мають обов’язки, також допомагають підготуватися до сімейних свят.

6. Стосовно того,чи часто спілкується ваша дитина з бабусями і дідусями. Ви відповіли , що достатньо часто. Але на превеликий жаль, ваші діти, деякі, не всі не можуть назвати як звуть бабусю чи дідуся, навіть маму чи тата. Хоча діти старшого дошкільного віку повинні це добре знати. Готуючи дітей до школи, вони ще повинні знати ким працюють їхні батьки. Розповідайте про це своїм дітям.

8. Практичні рекомендації для батьків:

Патріотичне виховання не потребує від батьків надмірних зусиль, достатньо лише самим вести себе відповідно до тих морально – патріотичних норм, які б ви хотіли бачити у своїй дитині.

Спробуйте виконати рекомендації:

Ø Йдучи по вулиці, розкажіть її назву, про історичні пам’ятки, які на ній знаходяться, про походження її назви.

Ø Провідайте найстаріших членів вашої родини. Попросіть їх розповісти про історію вашої родини, країни, учасником якої вони були.

Ø Погуляйте вулицями рідного села, а ввечері попросіть дитину намалювати свої враження. Зберіть ці малюнки до книжки про рідне село. Через деякий час перегляньте її, згадайте про ваші враження.

Ø У День Перемоги всією родиною відвідайте парк Пам’яті. Вшануйте ветеранів Великої Вітчизняної війни, покладіть квіти до пам’ятника.

Ø Разом висадіть квіти, дерева. Доглядайте за ними разом із дитиною.

Ø Знайомте дітей зі звичаями та традиціями рідного краю.

Ø Вечорами заспівайте українську пісню, прочитайте казку про мудру дівчину, сміливого Котигорошка, відданого Кирила Кожум’яку.

Ø Створіть сімейний фотоальбом «Моє рідне село», придумайте віршики про нього, запишіть їх під світлинами.

Я від душі бажаю, щоб наші діти зростали гідними синами й дочками рідного села, країни. Плекаючи в дітей почуття любові до Батьківщини, ми - дорослі повинні й самі бути достойними громадянами нашої рідної України!

Кiлькiсть переглядiв: 202